ВПЛИВ БАТЬКІВ НА ОСОБИСТІСТЬ УЧНІВ
«Виховувати – не значить тільки годувати й пестити, але й дати напрямок серцю і розуму.»
Педагогіка життєтворчості має на меті виховувати особистість - людину, яка здатна нести відповідальність за себе, державу, людство в цілому.
В. Бєлінський
Це людина з інноваційними типом мислення, яка здатна творчо розбудовувати свій власний життєвий простір і позитивно впливати на зовнішнє середовище, гармонізуючи його та конструктивно змінюючи.Це самодостатня особистість, що самоактуалізується. Сучасний світ вимагає конкурентоспроможної, адаптивної особистості, яка може діяти за будь-яких умов.
1. Сім'я — це не тільки суспільна, а й особистісна цінність.
2. Без сім'ї, сімейного, родинного життя людина не може повною мірою реалізувати свою природу, особистісні якості і не може бути повною мірою щасливою.
Сучасна сім´я несе найбільшу відповідальність за виховання дитини. Саме вона має виконувати головне завдання – забезпечувати матеріальні та педагогічні умови для духовного, морального, інтелектуального й фізичного розвитку молодого покоління.
Законом України «Про освіту» на батьків покладена відповідальність за фізичне здоров’я та психічний стан дітей, створення належних умов для розвитку їхніх природних здібностей. Від сім´ї починається шлях дитини до пізнання світу, свого становлення як особистості.
3. Умовно можна виділити п’ять основних принципів впливу батьків на дитину :
1) Батьки є основним джерелом життєвого досвіду.
2) Сім’я забезпечує почуття безпеки дитини у зовнішньому світі та дослідженні нових способів його освоєння.
3) Дитина переймає у батьків основи поведінки в суспільстві.
4) Спілкування в сім’ї є основним фактором, який впливає на розвиток власних поглядів, норм, установок та ідей дитини.
5) Батьки впливають на поведінку дитини методами заохочення або покарання.
Основні чинники, що впливають на формування особистості:
(формуємо квітку) та поряд йде презентація
1) Народна педагогіка формує моральні, духовні чинники дитини, визначає пріоритети, формує життєву та громадську позицію
• Сімейні традиції
• Виховання патріотизму
• Виховання громадянської позиції
• Національне виховання
• Родинні свята
• Спільний відпочинок
2) Спілкування розвиває не тільки навички вільно висловлювати та відстоювати власну позицію, але і розширює кругозір дитини, формує власну позицію, прищеплює основні правила та норми поведінки у суспільстві
• Вміння виловити власну думку
• Вміння захистити свою позицію
• Стосунки у родині
• Виховання ввічливості
• Виховання поваги та турботи до ближніх
• Правила етикету
• Прищеплення норм правил поведінки у суспільстві
3) Здоровий спосіб життя забезпечує здоровий фізіологічний та моральний розвиток дитини, спрямовує дитину на вибір вірного шляху у житті на відмову від негативних звичок на виховання дисциплінованого , цілеспрямованого громадянина суспільства.
• Здорове харчування
• Розпорядок дня
• Гігієна
• Негативне ставлення до шкідливих звичок
• Відвідування спортивних секцій
• Безпека життєдіяльності
4) Розвиток обдарованості – це розвиток інтелектуальних здібностей дитини, що стане передумовою успішного навчання, а надалі успішного влаштування на роботу, а також розвиток та вдосконалення творчих нахилів дитини, що формує дитину як неповторну, особливу, цікаву особистість
• Прищеплення любові до книги
• Екскурсії, музеї, пам'ятки архітектури
• Розвиток інтелектуальних здібностей
• Мотивація навчання
• Відвідування гуртків
5) Виховання працею (трудотерапія)
Від рівня підготовки дитини до участі в трудовому житті буде залежати її добробут і матеріальний рівень життя; Виховання трудових якостей людини – це підготовка і виховання майбутнього Громадянина.
· Домашні обов’язки
· Профорієнтація
· Спільна корисна праця
· Планування сімейного бюджету
6) Соціальний статус - проживання дитини у неповній родині, в малозабезпеченій чи в багатодітній по-різному впливає на формування особистості, іноді ці умови прищеплюють нездоланне прагнення досягти в житті всього, що не мав у дитинстві, бути кращим за своїх батьків, або ж позитивна атмосфера у багатодітній родині формує дисципліновану, працелюбну особистість, іноді навпаки діти піддаються впливу стереотипів і своє життя влаштовують за таким же шаблоном, як і батьки (звісно, не підсвідомо).
«Кожна людина має відчути, що вона мусить знайти свою власну життєву місію, і в цьому їй в першу чергу має допомогти її родина.» Мартін Лютер Кінг