ВПЛИВ БАТЬКІВ НА ОСОБИСТІСТЬ УЧНІВ

«Виховувати – не значить тільки годувати й пестити, але й дати напрямок серцю і розуму.» 
                                      В. Бєлінський
 Педагогіка життєтворчості має на меті виховувати особистість - людину, яка здатна нести відповідальність за себе, державу, людство в цілому. 
Це людина з інноваційними типом мислення, яка здатна творчо розбудовувати свій власний життєвий простір і позитивно впливати на зовнішнє середовище, гармонізуючи його та конструктивно змінюючи.Це самодостатня особистість, що самоактуалізується. Сучасний світ вимагає конкурентоспроможної, адаптивної особистості, яка може діяти за будь-яких умов.
        Психологи вважають, що найгірше пристосована до життя у суспільстві людина, недолюблена у дитинстві. Тому так важливо, аби дитинство було добрим і щасливим, огорнутим почуттям безпеки і душевного комфорту. В таких умовах виховується гідність людини і громадянина, не підвладні життєвим негодам.

1.   Сім'я — це не тільки суспільна, а й особистісна цінність.
2.    Без сім'ї, сімейного, родинного життя людина не може повною мірою реалізувати свою природу, особистісні якості і не може бути повною мірою щасливою.
Сучасна сім´я несе найбільшу відповідальність за виховання дитини. Саме вона має виконувати головне завдання – забезпечувати матеріальні та педагогічні умови для духовного, морального, інтелектуального й фізичного розвитку молодого покоління.
Законом України «Про освіту» на батьків покладена відповідальність за фізичне здоров’я та психічний стан дітей, створення належних умов для розвитку їхніх природних здібностей. Від сім´ї починається шлях дитини до пізнання світу, свого становлення як особистості.
3. Умовно можна виділити п’ять основних принципів впливу батьків на дитину :
1) Батьки  є  основним джерелом життєвого досвіду.
2) Сім’я забезпечує почуття безпеки дитини у зовнішньому світі та дослідженні нових способів його освоєння.
3) Дитина переймає у батьків основи поведінки в суспільстві.
4) Спілкування в сім’ї є основним фактором, який впливає на розвиток власних поглядів, норм, установок та ідей дитини.
5) Батьки впливають на поведінку дитини методами заохочення або покарання.
Основні чинники, що впливають на формування особистості:
(формуємо квітку) та поряд йде презентація
1) Народна педагогіка формує моральні, духовні чинники дитини, визначає пріоритети, формує життєву  та громадську позицію
       Сімейні традиції
       Виховання патріотизму
       Виховання громадянської позиції
       Національне виховання
       Родинні свята
       Спільний   відпочинок
2) Спілкування розвиває не тільки навички вільно висловлювати та відстоювати власну позицію, але і розширює кругозір дитини, формує власну позицію, прищеплює основні правила та норми поведінки у суспільстві
       Вміння виловити власну думку
       Вміння захистити свою позицію
       Стосунки у родині
       Виховання ввічливості
       Виховання поваги  та турботи до ближніх
       Правила етикету
       Прищеплення норм  правил поведінки у суспільстві
3) Здоровий спосіб життя забезпечує здоровий фізіологічний та моральний розвиток дитини, спрямовує дитину на вибір вірного шляху у житті на відмову від негативних звичок на виховання дисциплінованого , цілеспрямованого громадянина суспільства.
       Здорове харчування
       Розпорядок дня
       Гігієна
       Негативне ставлення  до шкідливих звичок
       Відвідування спортивних секцій
       Безпека життєдіяльності
4) Розвиток обдарованості – це розвиток інтелектуальних здібностей дитини, що стане передумовою успішного навчання, а надалі успішного влаштування на роботу, а також розвиток та вдосконалення творчих нахилів дитини, що формує дитину як неповторну, особливу, цікаву особистість
       Прищеплення любові   до книги
       Екскурсії, музеї, пам'ятки архітектури
       Розвиток інтелектуальних здібностей
       Мотивація навчання
       Відвідування гуртків
5) Виховання працею (трудотерапія)
Від рівня підготовки дитини до участі в трудовому  житті буде залежати її добробут і матеріальний рівень життя;  Виховання трудових якостей людини – це підготовка і виховання майбутнього Громадянина.
·      Домашні обов’язки
·      Профорієнтація
·      Спільна корисна праця
·      Планування сімейного бюджету
6) Соціальний статус  - проживання  дитини у неповній родині, в малозабезпеченій чи в багатодітній  по-різному впливає на формування особистості, іноді ці умови прищеплюють нездоланне прагнення досягти в житті всього, що не мав у дитинстві, бути кращим за своїх батьків, або ж позитивна атмосфера у багатодітній родині формує дисципліновану, працелюбну особистість, іноді навпаки діти піддаються впливу стереотипів і своє життя влаштовують за таким же шаблоном, як і батьки (звісно, не підсвідомо).
 «Кожна людина має відчути, що вона мусить знайти свою власну життєву місію, і в цьому їй в першу чергу має допомогти її родина.»       Мартін Лютер Кінг